Wanneer start de inschrijving?
De inschrijving voor de Logus - De Hoop Marathon Zeeuws-Vlaanderen start elk jaar op 1 november om 00:00 uur.
Wordt er gebruikgemaakt van elektronische tijdwaarneming?
Bij de individuele marathon, de estafette marathon en de stadslopen 5 en 10 km maken we gebruik van elektronische / digitale tijdwaarneming door middel van een chip in het startnummer. Door onder de start- en finishboog of over de tijdwaarnemingsmat te lopen wordt de tijd geregistreerd. Tevens is er een tijdsregistratie op het halve marathonpunt. In de uitslagenlijst worden zowel de bruto als netto looptijd vermeld. Voor elke wedstrijduitslag maken we gebruik van de BRUTO looptijd !!!
Het startnummer mag niet verkleind (gevouwen) worden en dient op originele afmetingen zichtbaar op de voorzijde van de kleding bevestigd te zijn. De sponsornamen dienen duidelijk zichtbaar te zijn. VUL op de ACHTERZIJDE van uw startnummer de gevraagde persoonlijke gegevens in, zodat wij in geval van nood uw contactpersoon kunnen bereiken en eventueel ook uw medische gegevens paraat hebben.
Waar kan ik me voor inschrijven?
Individuele marathon
Estafette marathon
Wandelmarathon
Stadslopen 5 of 10 km of de kidsrun 800 meter
Waar is de start- en finishplaats?
De startplaats is op de Markt in Terneuzen.
De finish is op de Grote Markt in Hulst.
De Stadslopen worden altijd gehouden in de plaats van de finish.
Wat kan ik het parcours vinden?
Het definitieve parcours komt enkele weken voor aanvang op de website. Het parcours en de GPX is te vinden in het submenu op deze website van het onderdeel waarvoor je je hebt opgegeven.
Ontvangen deelnemers een aandenken?
Alle deelnemers aan marathon Zeeuws-Vlaanderen ontvangen een uniek aandenken. Op de pagina van het onderdeel waaraan je deelneemt kun je terugvinden wat je precies ontvangt.
Waar kan ik mijn aandenken ophalen?
Na de finish kun je je aandenken ophalen in de tent achter het finishgebied.
Kan ik foto maken na de finish?
Vlak na de finish kun je zelf een foto maken voor de speciale Marathon Zeeuws-Vlaanderen ‘WE DID IT’ fotowand.
Is er een prijsuitreiking?
De eerste drie binnenkomende atleten per categorie (behalve de kidsrun, prestatieloop) worden op het podium gehuldigd en ontvangen hier hun prijs. Daarnaast zijn er nog enkele andere huldigingen voorzien, zoals hierna in het schema staat aangegeven. Dit schema is ook in het finishgebied nabij het podium te raadplegen.
Huldigingen Stadslopen
13:00 u |
Eerste 3 dames en heren 5 km |
13.10 u |
Eerste 3 dames en heren 10 km |
Huldiging marathon:
14:35 u |
Heren senioren: eerste 3 |
14:40 u |
Heren 40+: eerste 3 |
14:45 u |
Heren 50+: eerste 3 |
14:50 u |
Heren 60+: eerste 3 |
14:55 u |
Estafetteteams: eerste 3 |
15:05 u |
Dames senioren: eerste 3 |
15:15 u |
Dames 40+: eerste 3 |
15:30 u |
Dames 50+: eerste 3 |
15.35 u |
Dames 60+ eerste 3 |
15:45 u |
Zeeuws-Vlaamse dames: eerste 3 |
15:50 u |
Zeeuws-Vlaamse heren: eerste 3 |
16:45 u |
Laatste finisher |
Is er een infostand op de startlocatie aanwezig?
Ja, er is een infostand aanwezig. In deze stand is de organisatie aanwezig voor vragen en/of opmerkingen.
Waar kan ik parkeren in Hulst?
Klik hier voor een overzicht van parkeerplaatsen in Hulst. Tijdens de marathon zijn enkele parkeerplaatsen binnen de stadswallen niet beschikbaar of bereikbaar. Dit staat steeds duidelijk met borden aangegeven.
Parking straat/plein |
kosten |
afstand tot finish |
1 ‘s Gravenhofplein |
betaald parkeren |
600 meter |
2 Galgebolwerk |
betaald parkeren |
400 meter |
3 Oranjebolwerk |
betaald parkeren |
600 meter |
4 Havenfort |
gratis |
800 meter |
5 BAC – terrein |
gratis |
1000 meter |
6 Nassaubolwerk |
betaald parkeren |
700 meter |
|
|
|
|
|
|
Waar kan ik parkeren in Terneuzen?
Klik hier voor een overzicht van parkeerplaatsen in Terneuzen. Tijdens de marathon zijn enkele parkeerplaatsen niet beschikbaar of bereikbaar. Dit staat steeds duidelijk met borden aangegeven.
Bovengronds is betaald parkeren. Ondergronds is voordeliger, de eerste 2 uur vrij en dagtarief is maximaal Euro 4,-
Parking straat/plein |
afstand tot start |
1 Stadhuisplein |
parkeergarage Oostkolk 100 meter |
1a Stadhuisplein |
parking stadskantoor 200 meter |
2 Schuttershof |
parking 350 meter |
3 Nieuwstraat |
parkeergarage Theaterplein 500 meter |
4 Scheldeboulevard |
parking 600 meter |
|
|
|
|
Is de organisatie aansprakelijk voor diefstal, schade en ongevallen van deelnemers?
Iedere deelnemer neemt op eigen risico deel aan ons loop- en wandelevenement. De organisatie ‘Stichting Marathon Zeeuws-Vlaanderen’ en ieder daaraan verbonden individu neemt geen enkele aansprakelijkheid in geval van diefstal, ongevallen, materiële schade of alle andere niet genoemde vormen van aansprakelijkheid.
Is er sanitair aanwezig?
Op de markt zijn diverse sanitaire voorzieningen aanwezig zowel bij de start- als finishplaats. Gelieve deze voorzieningen te gebruiken en niet wild te plassen.
Ik ben spullen kwijtgeraakt tijdens het marathonweekend. Wat nu?
Als je onverhoopt spullen bent kwijtgeraakt tijdens het marathonweekend kun je een mail sturen naar info@marathonzvl.nl. Geef aan wat je precies kwijt bent en omschrijf zo goed mogelijk hoe het eruit ziet (kleur bijvoorbeeld). Wij gaan dan kijken of het verloren item bij de gevonden voorwerpen kunnen terugvinden.
Hoe gedraag ik me als deelnemer of toeschouwer in de natuurgebieden?
Tijdens het marathonweekend passeren we langs verschillende natuurgebieden (onverhard terrein). Deelnemers en toeschouwers worden met klem verzocht om de paden te volgen en GEEN zwerfvuil achter te laten zodat deze natuurgebieden ongeschonden achtergelaten kunnen worden. Zodoende krijgt de organisatie de mogelijkheid om de volgende editie weer door deze prachtige gebieden te lopen.
Wat is Support Your Runner?
Ken jij iemand die deelneemt aan de individuele marathon of de estafette marathon op zaterdag 12 april? Dan hebben wij iets leuks voor jou! Je kunt namelijk een persoonlijke aanmoedigingsvideo insturen voor bijvoorbeeld bij familie, vriend(in), collega's of team. Als dat geen leuke verrassing voor onderweg is!
Zie hier voor meer informatie en instructies.
Is er EHBO aanwezig?
Bij de start, de finish en in diverse doorkomstplaatsen is eerste hulp beschikbaar. Daarnaast zijn verschillende EHBO’ers verspreid over het parcours ingezet als vrijwilliger. Tevens zijn er mobiele eenheden die snel ter plaatse kunnen zijn bij een (medisch) incident. Heb jij of een andere deelnemer behoefte aan verzorging? Meld dit dan direct aan een vrijwilliger; deze zal contact opnemen met de mobiele EHBO’ers.
Is er EHBO aan de finish?
Nadat je de finish gepasseerd bent, kun je in een aparte zone op adem komen, waar EHBO-vrijwilligers je terzijde zullen staan en waar je voorzien wordt van (energie)drank en fruit.
Moet ik de medische gegevens achterop het startnummer invullen?
Voor je eigen veiligheid vul je je medische gegevens en een nood telefoonnummer op de achterzijde van je startnummer. Mocht zich een medisch incident voordoen dan weten de hulpdiensten beter hoe te handelen en met wie ze te maken hebben.
Wat moet ik doen als ik uitval of opgeef?
Indien je besluit een afstand niet uit te lopen, meld je dan af bij een van de organisatieleden. Zodoende is de organisatie op de hoogte van uw toestand en wordt er niet onnodig gezocht naar “niet gefinishte” deelnemers.
Is er een bezemwagen in de wedstrijd?
De bezemwagen volgt de laatste atleet in de wedstrijd. Deze auto kan echter niet het gehele parcours volgen. Op de stukken waar dit niet mogelijk is, zal een fietser fungeren als volger van de laatste deelnemer en contact leggen met de bezemwagen in geval van uitvallen.
Mag een begeleider meefietsen op het parcours?
Het volgen van de lopers door fietsers is ongewenst om redenen van veiligheid voor atleet en fietser. Veel fietsers op het parcours is hinderlijk voor de loper en kan zorgen voor wedstrijdvervalsing. Het parcours is niet overal geschikt om te fietsen (smalle [modder]paden en gedeelten met los zand). Op sommige delen is het dan ook verboden om met de atleet mee te fietsen. Indien mogelijk zorgen we dan voor een omleidingsroute (volgens bijgaande bordaanduiding). Voor de marathon van 2025 bekijk je hier (definitieve route volgt) de fietsroute (naast de marathonroute). Let wel: vanwege weersomstandigheden kunnen aanpassingen ter plaatse mogelijk zijn.
Is er gemotoriseerd verkeer op het parcours?
Het parcours van de marathon is niet verkeersvrij maar verkeersluw. Dit betekent dat je te allen tijde de verkeersregels in acht dient te nemen. De gekozen wegen zijn echter vaak gesloten voor gemotoriseerd verkeer of erg rustig qua verkeersdrukte. Op drukke punten in stedelijke centra zal een tijdelijke wegafsluiting voor overig verkeer gelden. Volg in alle gevallen steeds de instructies van de politie en/of verkeersregelaars op!
Wanneer worden de startnummers verzonden?
In de laatste week van maart 2025 worden de startnummers verzonden aan deelnemers van de marathon-, estafette- en wandelmarathon. Als u in de eerste week van april niets ontvangen heeft, stuur dan even een bericht.
Deelnemers van de individuele en de estafette marathon: info@marathonzvl.nl
Deelnemers van de wandelmarathon: wandelinfo@marathonzvl.nl.
Lopers die deelnemen aan de 5 km of 10 km Stadsloop kunnen hun startnummer op 12 april 2025 tot 30 minuten voorafgaande aan de start ophalen op het secretariaat in restaurant het Bonte Hert op de Grote Markt in Hulst.
Kan ik op de dag van de marathon nog inschrijven?
Je kunt op de wedstrijddag zelf nog inschrijven tegen de dagprijs bij Cafe Du Commerce, Markt, 2 Terneuzen, uiterlijk tot 10:15 uur voor de individuele marathon, mits er nog plaats is. Hou de website in de gaten. Vol = Vol.
Voor de wandelmarathon kan op de dag zelf tegen de dagprijs bij Cafe Du Commerce, Markt, 2 Terneuzen, uiterlijk tot x uur nog worden ingeschreven.
Voor de stadslopen in Hulst kan op de dag zelf tot 10:15 uur nog worden ingeschreven bij restaurant het Bonte Hert op de Grote Markt in Hulst.
Voor de Estafette marathon kan niet meer worden ingeschreven.
Kan ik mijn startnummer aan iemand anders overdragen?
Je deelname aan het evenement geschiedt door de jou persoonlijk. Het is dus niet toegestaan een ander in plaats van de jezelf aan het evenement deel te laten nemen zonder Marathon Zeeuws-Vlaanderen hiervan uitdrukkelijk om toestemming te hebben gevraagd.
Het overdragen van je deelname aan een derde is mogelijk na toestemming van de organisatie van Marathon Zeeuws-Vlaanderen, indien dit gebeurt voor 1 april 2025. Bij het overdragen wordt € 7,50 aan administratiekosten in rekening gebracht. Je dient het overdragen per e-mail te bevestigen via penningmeester@marathonzvl.nl
Ik ben mijn start nummer kwijt of vergeten?
Op de markt in Terneuzen kun je bij de infostand een nieuw startnummer halen voor de individuele en estafette marathon. De kosten hiervoor bedragen € 2,50.
Ik ben geblesseerd en kan niet mee doen. Wat nu?
Wij verzoeken uw afmelding te melden via info@marathonzvl.nl. Helaas kan uw inschrijving niet doorgeschoven worden naar een volgend jaar. Er vindt ook geen restitutie plaats van het inschrijfgeld.
Zie de vraag en antwoord van de mogelijkheid van het overdragen van de startnummer aan iemand anders.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Indien je verhinderd bent aan het evenement deel te nemen, wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Ook bij wijziging van de afstand, waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld plaats. Bij wijziging naar een hogere afstand dient te worden bijbetaald indien hiervoor een hoger inschrijfbedrag is vastgesteld.
Voor welke categorieën kan ik inschrijven?
Mannen senioren |
Tot en met 39 jaar |
Mannen 40 |
Vanaf 40 tot en met 49 jaar |
Mannen 50 |
Vanaf 50 tot en met 59 jaar |
Mannen 60 |
|
|
|
Vrouwen senioren |
Tot en met 39 jaar |
Vrouwen 40 |
Vanaf 40 tot en met 49 jaar |
Vrouwen 50 |
Vanaf 50 tot en met 59 jaar |
Vrouwen 60 |
|
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen?
Voor deelname aan de hele individuele marathon geldt een minimum leeftijd van 18 jaar.
De Minimumleeftijd is conform het advies van de Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie (KNAU).
Wat zijn de starttijden in Terneuzen?
11:00 u |
Start marathon |
|
11:20 u |
Start eerste groep estafettelopers marathon |
(starttijd achter op het startnummer) |
11:40 u |
Start tweede groep estafettelopers marathon |
(starttijd achter op het startnummer) |
Is er vervoer geregeld naar de startlocatie?
Voor de individuele marathonlopers op zaterdag 12 april 2025 geldt dat je bij de inschrijving kan aangeven dat je ‘s ochtends gebruik zou willen maken van busvervoer vanaf de finish in Hulst naar de start in Terneuzen, zodat je eigen vervoer in Hulst kan blijven staan. Kosten € 12,-
Heb je dit busvervoer niet geregeld bij je inschrijving? Vervoer per bus is dan alleen mogelijk als er plaatsen vrij zijn (kosten: € 15,00 contant).
De bussen vertrekken om 09:30 uur vanaf de Grote Markt in Hulst. Aankomst: ongeveer 10:00 uur op het Stadhuisplein in Terneuzen (nabij de start).
Hoe laat vertrekt de bus met lopers naar Terneuzen?
Om 09:30 uur |
Vertrek bussen met marathonlopers naar Stadhuisplein in Terneuzen. |
Rond 10:00 uur |
Aankomst op het Stadhuisplein in Terneuzen (nabij de start). |
Voor de individuele marathonlopers op zaterdag 12 april 2025 geldt dat je bij de inschrijving kan aangeven dat je ‘s ochtends gebruik zou willen maken van busvervoer vanaf de finish in Hulst naar de start in Terneuzen, zodat je eigen vervoer in Hulst kan blijven staan. Kosten € 12,-
Heb je dit busvervoer niet geregeld bij je inschrijving? Vervoer per bus is dan alleen mogelijk als er plaatsen vrij zijn (kosten: € 15,00 contant).
Kan mijn tas worden vervoerd naar de finish locatie?
Je tas met kleding kan in Terneuzen worden ingeleverd bij de daarvoor bestemde containers en wordt naar Hulst vervoerd. Maak gebruik van het tassenlabel wat aan je startnummer zit. Na de finish kun je je tas ophalen in de tent achter het finishgebied op vertoon van je startnummer in de finishtent.
Is er douche- en kleedgelegenheid aanwezig bij de finish?
Zijn er massagevoorzieningen aanwezig bij de finish?
Is er een maximale finishtijd?
De maximale finishtijd voor de marathon is 5 uur en 30 minuten. Voor de estafette marathon is deze maximale finishtijd bepaald op 5 uur en 10 minuten. Gebaseerd op deze eind-/deeltijd is de afbraak van het parcours bepaald. Indien je volgens het tijdschema onderweg later dan half vijf ’s middags in Hulst zou gaan finishen, zal de bezemwagen je van het parcours halen.
Op welke punten zijn er bevoorradingsposten voorzien?
Aan de start is water beschikbaar. Onderweg zijn er bevoorradingsposten voorzien waar je water en/of sportdrank en/of cola en/of fruit kunt nemen. Vanaf ca. 10 km zijn er ook watersponzen beschikbaar.
De vrijwilligers aan de verversingsposten dragen shirts met teksten: ‘water’, ‘sportdrank’ of ‘cola’. Zij zorgen voor die specifieke dranken.
Zie hieronder het bevoorradingsschema in detail.
|
Schema volgt zodra het parcours definitief is. |
|
Welke sportdrank wordt er aangeboden?
Het schema bevoorrading volgt zodra het parcours definitef is.
Kan ik meedoen in de voorbereiding met Trainingsgroep Zeeuws-Vlaanderen?
Ja, deelname aan deze trainingen is gratis. De 1e groeptraining start op 28 december 2024. Klik hier voor meer informatie over Trainingsgroep Zeeuws-Vlaanderen en aanmelding.
Wat zijn de beste parcourstijden?
Bij de heren: Maarten van Zetten 2:24:48 (2022 Hulst-Terneuzen)
Bij de dames: Hinke Schokker 2:57:46 (2019 Terneuzen-Hulst)
Het verbeteren van deze tijd levert een premie op van Euro 250,-
Waar zijn de wisselpunten voor de estafette marathon?
De 3 wisselpunten zijn gemarkeerd met Beachflags en borden met de tekst ‘WISSELPUNT’. De exacte wisselpunten worden in maart 2025 hier bekend gemaakt.
Is er een autoroute voor de begeleiders van de estafette marathon?
Voor de begeleidende auto's tijdens de estafette marathon is er een aanbevolen autoroute, deze is uitgepijld. Deze autoroute wordt zsm hier bekend gemaakt.
Hoe bevestig je het estafetteteam startnummer?
Ieder estafette team ontvangt van de organisatie een startnummer en een startnummersband. Het startnummer dient aan de startnummersband bevestigd te worden. De band met startnummer wordt op het wisselpunt doorgegeven aan de volgende loper.
Het startnummer mag niet verkleind (gevouwen) worden en dient op originele afmetingen zichtbaar op de voorzijde van de kleding bevestigd te zijn. De sponsornamen dienen duidelijk zichtbaar te zijn. VUL op de ACHTERZIJDE van uw startnummer de gevraagde persoonlijke gegevens in, zodat wij in geval van nood uw contactpersoon kunnen bereiken en eventueel ook uw medische gegevens paraat hebben.
Waar zijn de rustplaatsen?
Het schema met de exacte rustplaatsen wordt eind maart 2025 bekendgemaakt. Klik hier.
Rustplaatsen zijn voorzien van o.a.:
- Eet- en drinkgelegenheid
- Toiletvoorzieningen
- EHBO verzorgingsposten
- Muziek van DJ's tot dweilbands
Is er busvervoer naar de startlocatie?
Ja, er is busvervoer mogelijk. Bij de inschrijving aan de wandelmarathon kunt u dit, tegen betaling, opgeven.
Zie hier voor meer informatie over de faciliteiten van het busvervoer.